Welcome to the Net Muslims Forums.
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 41 to 60 of 62
  1. #41
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Daughters Don’t Let Their Mothers Watch Fox News


    How to use “parental lock” to prevent your parents from tuning in to cable news.



    Cable news is bad. Fox News is the worst. It is, after all, the network that blamed a hoodie for the death of Trayvon Martin and claimed that poor people have it pretty good if they’ve got a refrigerator. We’d all probably be better off if we shut off Sean Hannity and Megyn Kelly and watched sports or nature documentaries or talked to our families. This does not have to be a hypothetical. We have the technology in our very own homes to make this dream a reality.

    Abby, a Slate reader, watched her mother—who’d lived in the United States as a permanent resident for nearly 30 years—become a U.S. citizen to vote for Hillary Clinton in the 2008 Democratic primary. She was quite surprised, then, to find her mother becoming an increasingly attentive Fox News viewer. Abby felt she had no choice: The child unleashed the power of parental lock on her own mother.

    After Abby’s mother called her cable operator to ask why the channel wasn’t working, Abby revealed that she had blocked it. The mother and daughter then had the opportunity to “have a conversation about whether it was a good news source or not.”

    If you see your friends or family falling into the chasm of cable news, perhaps parental lock is right for you. Here are instructions for three major cable providers, copied from those providers’ websites.

    Time Warner instructions to “monitor your kids’ entertainment”:


    1. Press the Settings button on your remote.
    2. Select the Parental Controls category.
    3. Select the Content Block category.
    4. Search for the content that you wish to block and press Select.
    5. The content category to be blocked will display in the list with a Locked icon. Enter your PIN. (The default PIN is set by each local TWC Store, typically 0000.)
    6. Press the C button to save your options.


    Comcast Xfinity instructions to “lock access to specific individual channels” for boxes that use the X1 operating system:


    1. Press the Guide button on your remote control.
    2. Use the up arrow and down arrow buttons to scroll to the channel to you wish to lock.
    3. Press the left arrow button once to highlight the logo and channel number of the channel you wish to lock. Press the OK button.
    4. Using the right arrow button, highlight Lock. Press the OK button.
    5. If you have already set up a Parental Controls PIN, you will be prompted to enter your four-digit Locks PIN using the number pad on your remote control before you can continue.
    6. Enter the Locks PIN a second time to confirm the channel lock.


    Comcast Xfinity instructions to “control what your child watches” on non-X1 TV boxes:


    1. Press the Menu button on your remote twice.
    2. Highlight the Parental Control feature on the screen.
    3. Press OK/Select and follow the on-screen instructions.



    Verizon FiOS instructions to “set up and use parental controls”:


    1. Press the Menu button on your remote.
    2. Highlight System and press OK/Select.
    3. Highlight Settings and press OK/Select.
    4. Select Parental/Purchaseand press OK/Select.
    5. Create or enter your 4-digit Parental Controls PIN. You’ll then need to retype your PIN to confirm your selection.
    6. SelectParental Controls to turn them on.
    7. Select Age Preferences to set up age specific content blocks or Parental Preferences to block by content rating/channel/day/time or to control adult information. Important: Blocking any rating (such as TV-14) also automatically blocks all higher (more restrictive) ratings such as TV-MA.


    http://www.slate.com/articles/news_a..._fox_news.html



  2. #42
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    FOX News “Terror Expert” Sentenced To Prison For Lying To The Public

    Responsible for spreading disinformation and his Islamophobic agenda for over a dozen years, Simmons was finally sentenced on Friday.



    A man who falsely claimed for decades to be a CIA agent and worked as the FOX News “Terror Expert” has now been sentenced to 33 months in prison, according to prosecutors, as cited by Reuters.


    According to a U.S. District Attorney’s Office statement, Wayne Shelby Simmons of Annapolis, Maryland, was sentenced in a U.S. District Court in Alexandria, Virginia.
    “Wayne Simmons is a fraud,” U.S. Attorney for the Eastern District of Maryland, Dana Boente, flatly stated. “Simmons has no military or intelligence background, or any skills relevant to the positions he attained through his fraud.”


    U.S. District Judge T. S. Ellis III also ordered Simmons to serve three years of supervised release, pay restitution, and to forfeit two firearms and $176,000 in criminal proceeds.


    Simmons had previously listed himself as a “CIA operative,” and had appeared as a guest contributor since April 2003 under that assumed role. Reuters noted a grand jury indicted the former FOX News contributor in October for fraudulently posing as an “Outside Paramilitary Special Operations Officer” for the Central Intelligence Agency for decades — from 1973 until 2000.


    According to the statement, Simmons’ jobs during that period had nothing at all to do with the CIA. This FOX News expert’s previous jobs included nightclub doorman, bookie, manager of a rent-by-the-hour hot tub business, mortgage broker and defensive back for the National Football League’s New Orleans Saints.


    Simmons didn’t just fool the fools at FOX News either. The US government sought out this former doorman’s expertise as well. According to the statement, Simmons defrauded the government in 2008 when he got work as a team leader in an Army program, and again in 2010 when he was deployed to Afghanistan as an intelligence adviser.


    He said he made similar false statements in a 2009 bid to get work with the State Department’s Worldwide Protective Service, according to Reuters.


    Not only did Simmons dupe the government and FOX into believing he was an expert, he also managed to hide the fact that he was a two-time convicted felon, claiming the convictions were part of his CIA cover.


    While the idea of FOX News and the government allowing him to make fools out of Bill O’Reilly, Sean Hannity, Andrew Napolitano, Neil Cavuto, everyone at Fox & Friends, and the CIA for over a decade is laughable, the utter hate, lies, and warmongering that spewed from this man’s mouth was anything but humorous.


    During an interview with Neil Cavuto last year, Simmons falsely asserted that “at least 19 paramilitary Muslim training facilities” were currently operating in the U.S. to conduct terrorist activities. Simmons credited another FOX News guest contributor, Ryan Mauro, as the source of his erroneous information. As the national security analyst at the Clarion Project, Mauro’s brand of Islamophobia falls right in line with Simmons’.


    In a later interview with Cavuto, Simmons called for law enforcement to violate civil liberties and start racially profiling at American mosques. Simmons told Cavuto, “The mosques are the breeding ground. We know they are breeding grounds for terrorism, for fundraising.”


    After former CIA case officer, John Kiriakou exposed the government’s torture program in 2007, Simmons justified the use of torture on a radio show hosted by Judge Andrew Napolitano and Brian Kilmeade. After rationalizing the destruction of the 92 videotapes that recorded enhanced interrogations, Simmons refused to admit that waterboarding is torture.


    During an interview with Fox & Friends, Simmons falsely accused then-Senator John Kerry of “publicly calling our soldiers/sailors/marines murderers and terrorists.” Although FOX News anchor Greg Kelly repeatedly attempted to correct Simmons and even read Kerry’s exact quote to Simmons, the phony CIA agent refused to take back his lie.


    Ironically, Simmons contributed to a FOX News report in 2007 about a former FBI and CIA agent found guilty of fraud and stealing secrets. During the report, Simmons stated, “Somewhere along the line of course, Douglas, someone, whoever was responsible for the background check at the FBI really, really fell down.”


    Simmons added, “This has exposed the raw nerve, if you will, of a flaw in the background check, and without a background check, without knowing who we’re hiring, and who we are employing to protect our nation, we are in big, big trouble.”


    Previously convicted for a crime of violence and firearms offenses, Simmons was able to acquire a security clearance because of the incompetence behind FOX News and the federal government. Responsible for spreading disinformation and his Islamophobic agenda for over a dozen years, Simmons was finally sentenced on Friday. However, his sentence is certainly lax considering the maximum he was facing — and the damage he’s done.


    One thing is certain, however, and that is the fact that FOX News and the federal government will most certainly not attempt to reverse any of said damage — as it helped them to accomplish their divisive and hateful agenda.

    http://www.mintpressnews.com/the-politics/218540/

  3. #43
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Anderson Cooper CIA Agent


  4. #44
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Pentagon paid PR firm $540mn to make fake terrorist propaganda videos



    The Pentagon paid a UK PR firm half a billion dollars to create fake terrorist videos in Iraq in a secret propaganda campaign exposed by the Bureau of Investigative Journalism.


    PR firm Bell Pottinger, known for its array of controversial clients including the Saudi government and Chilean dictator Augusto Pinochet’s foundation, worked with the US military to create the propaganda in a secretive operation.


    The firm reported to the CIA, the National Security Council and the Pentagon on the project with a mandate to portray Al-Qaeda in a negative light and track suspected sympathizers.


    Both the White House and General David Petraeus, the former general who shared classified information with his mistress, signed off on the content produced by the agency.




    The Bell Pottinger operation started soon after the US invasion of Iraq and was tasked with promoting the “democratic elections” for the administration before moving on to more lucrative psychological and information operations.


    Former employee Martin Wells told the Bureau how he found himself working in Iraq after being hired as a video editor by Bell Pottinger. Within 48 hours, he was landing in Baghdad to edit content for secret “psychological operations” at Camp Victory.


    The firm created television ads showing Al-Qaeda in a negative light as well as creating content to look as though it had come from “Arabic TV”. Crews were sent out to film bombings with low quality video. The firm would then edit it to make it look like news footage.


    They would craft scripts for Arabic soap operas where characters would reject terrorism with happy consequences. The firm also created fake Al-Qaeda propaganda videos, which were then planted by the military in homes they raided.


    Employees were given specific instructions to create the videos. “We need to make this style of video and we’ve got to use Al-Qaeda's footage,” Wells was told. “We need it to be 10 minutes long, and it needs to be in this file format, and we need to encode it in this manner.”


    The videos were created to play on Real Player which needs an internet connection to run. The CDs were embedded with a code linking to Google Analytics which allowed the military to track IP addresses that the videos were played on.


    According to Wells, the videos were picked up in Iran, Syria and the US.



    US law prohibits the government from using propaganda on its population, hence the use of an outside firm to create the content.

    Documents show the Pentagon paid $540 million to Bell Pottinger in contracts between 2007 and 2011, with another contract for $120 million in 2006. The firm ended its work with the Pentagon in 2011.


    In 2009, it was reported that the Pentagon had hired controversial PR firm, The Rendon Group, to monitor the reporting of journalists embedded with the U.S. military, to assess whether they were giving "positive" coverage to its missions.


    It was also revealed in 2005 that Washington based PR company the Lincoln Group had been placing articles in newspapers in Iraq which were secretly written by the US military. A Pentagon investigation cleared the group of any wrongdoing.



    https://www.rt.com/usa/361385-pentag...rorist-videos/



    --------------------------------------------------------------------------------


    Foley murder video 'may have been staged'

    Analysts believe the British jihadi in the video may not have been James Foley's killer, although it is accepted that the journalist was murdered




    The video of James Foley’s execution may have been staged, with the actual murder taking place off-camera, it has emerged.

    Forensic analysis of the footage of the journalist’s death has suggested that the British jihadist in the film may have been the frontman rather than the killer.



    The clip, which apparently depicts Mr Foley’s brutal beheading, has been widely seen as a propaganda coup for Islamic State militant group. [more like CIA]



    But a study of the four-minute 40-second clip, carried out by an international forensic science company which has worked for police forces across Britain, suggested camera trickery and slick post-production techniques appear to have been used.


    A forensic analyst told The Times that no blood can be seen, even though the knife is drawn across the neck area at least six times.


    “After enhancements, the knife can be seen to be drawn across the upper neck at least six times, with no blood evidence to the point the picture fades to black,” the analysis said.


    Sounds allegedly made by Foley do not appear consistent with what may be expected.


    During Foley’s speech, there appears to be a blip which could indicate the journalist had to repeat a line.


    One expert commissioned to examine the footage was reported as saying: “I think it has been staged. My feeling is that the execution may have happened after the camera was stopped.”


    However the company, which requested anonymity, did not reach a definitive answer.


    It concluded: “No one is disputing that at some point an execution occurred.”

    http://www.telegraph.co.uk/news/worl...en-staged.html

  5. #45
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Rothschild insider claim global elite planned race war in america

    http://awarenessact.com/rothschild-i...ar-in-america/


  6. #46
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Old Video Of Burning Cars In Paris Used To Foment Anti-Muslim Sentiment

    11/28/2016

    A video posted on war-enthusiast Facebook page A World At War on November 22 shows a row of cars enveloped by flames on a Parisian street, black smoke billowing up towards the adjacent apartments. The page states that the fire had been started by "Muslim migrants" the night before. But this video is actually more than a year old, and so far there has been no substantiated information about who started the blaze.

    The video was posted with the caption, "Muslim Migrants Set Fire to Over 25 Cars in Paris Last Night in an Upper Class section of the city." By November 25, it had been viewed over 1.3 million times on the group's Facebook page, and also shared on Twitter by "alt-right" accounts.

    A World At War describes itself as a "website strictly for those interested in military history, weapons, news, and other information pertaining to war or the military," however much of the content posted on the Facebook page has an anti-Islam and anti-migrant bent. The page has 5,739 likes.

    A quick search on YouTube proves that the fire in the video didn't happen on November 21 this year - it actually broke out on the night of July 13-14, 2015. The video was shot from one of the buildings on the other side of the street and posted on YouTube on July 14.

    The French national holiday Bastille Day falls on July 14 and is celebrated across France with fireworks. In large towns, celebrations have occasionally descended into violence or with fires started in public places. Although this is a dramatic example, the known facts are as follows.

    video - https://www.youtube.com/watch?v=eXECLnAXVCs


    Local newspaper Le Parisien reported that a group of young people aged between 14 and 16 years old set fire that July night to a rubbish bin on the avenue Marcel Doret in the 16th arrondissement of the French capital in the early hours of the morning. The fire took, and spread rapidly up the street through a row of parked cars, completely destroying 26 vehicles. When police and firemen arrived, the group of teenagers threw fireworks and projectiles at them.

    It's impossible to say whether the group of young people were Muslim or from a migrant background. But the cars were not deliberately burnt -- and once again, the events took place 16 months ago.

    To learn how to verify videos yourself, check out the FRANCE 24 Observers' guide to verifying content on social media networks.


    http://observers.france24.com/en/201...rant-sentiment

  7. #47
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    A Clinton Fan Manufactured Fake News That MSNBC Personalities Spread to Discredit WikiLeaks Docs

    12.9.2016

    THE PHRASE “FAKE NEWS” has exploded in usage since the election, but the term is similar to other malleable political labels such as “terrorism” and “hate speech”; because the phrase lacks any clear definition, it is essentially useless except as an instrument of propaganda and censorship. The most important fact to realize about this new term: those who most loudly denounce Fake News are typically those most aggressively disseminating it.


    One of the most egregious examples was the recent Washington Post article hyping a new anonymous group and its disgusting blacklist of supposedly pro-Russia news outlets – a shameful article mindlessly spread by countless journalists who love to decry Fake News, despite the Post article itself being centrally based on Fake News. (The Post this week finally added a lame editor’s note acknowledging these critiques; the Post editors absurdly claimed that they did not mean to “vouch for the validity” of the blacklist even though the article’s key claims were based on doing exactly that).


    Now we have an even more compelling example. Back in October, when WikiLeaks was releasing emails from the John Podesta archive, Clinton campaign officials and their media spokespeople adopted a strategy of outright lying to the public, claiming – with no basis whatsoever – that the emails were doctored or fabricated and thus should be ignored. That lie – and that is what it was: a claim made with knowledge of its falsity or reckless disregard for its truth – was most aggressively amplified by MSNBC personalities such as Joy Ann Reid and Malcolm Nance, The Atlantic’s David Frum, and Newsweek’s Kurt Eichenwald.


    That the emails in the Wikileaks archive were doctored or faked – and thus should be disregarded – was classic Fake News, spread not by Macedonian teenagers or Kremlin operatives but by established news outlets such as MSNBC, the Atlantic and Newsweek. And, by design, this Fake News spread like wildfire all over the internet, hungrily clicked and shared by tens of thousands of people eager to believe it was true. As a result of this deliberate disinformation campaign, anyone reporting on the contents of the emails was instantly met with claims that the documents in the archive had been proven fake.


    The most damaging such claim came from MSNBC’s intelligence analyst Malcolm Nance. As I documented on October 11, he tweeted what he – for some bizarre reason – labeled an “Official Warning.” It decreed: “#PodestaEmails are already proving to be riddled with obvious forgeries & #blackpropaganda not even professionally done.” That tweet was re-tweeted by more than 4,000 people. It was vested with added credibility by Clinton-supporting journalists like Reid and Frum (“expert to take seriously”).


    All of that, in turn, led to an article in something called “The Daily News Bin” with the headline: “MSNBC intelligence expert: WikiLeaks is releasing falsified emails not really from Hillary Clinton.” This classic fake news product – citing Nance and Reid among others – was shared more than 40,000 times on Facebook alone.






    more @ https://theintercept.com/2016/12/09/...ikileaks-docs/

  8. #48
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    British Govt-Funded Outlet Offered Journalist $17,000 a Month to Produce Propaganda for Syrian Rebels


    Emails reveal that a popular source for mainstream Western media is a U.K.-backed propaganda outlet.

    12.2016

    The Revolutionary Forces of Syria (RFS) media office, a major Syrian opposition media outfit and frequent source of information for Western media, is funded by the British government and is managed by Westerners operating out of Turkey, according to emails provided to AlterNet by a Middle East reporter RFS tried to recruit.


    The outlet stirred controversy this November when it released a video at the height of the Mannequin Challenge, a pop culture craze in which people compete for how long they can freeze in place on video. The RFS video depicted a staged rescue by the White Helmets, the Western-funded rescue group that operates exclusively in rebel-held territory. RFS quickly removed the video and issued an apology out of apparent concern that the staged rescue could raise questions about the authenticity of other videos by the White Helmets.


    Over the summer, the Middle East reporter, who asked not to be named, was contacted by an American acquaintance and former colleague about working for RFS.


    “I'm currently in Istanbul, working on a media project for the HMG [the British government],” wrote the acquaintance in an email time-stamped June 23. “We're working on media surrounding the Syrian conflict, as one of their three partners.” The email included links to RFS Media’s English website and SMO Media, an Arabic website that covers the Southern Front, a Western-backed Free Syrian Army (FSA) group.


    “[W]e’re looking for a managing editor/production manager to head up our team here in Istanbul, and I thought you'd be a great fit. I was wondering if you had any interest, or knew of anyone looking to move out to Istanbul for an opportunity," the acquaintance added.


    In a followup phone conversation, the acquaintance explained to the reporter what the job would entail.


    “I would have been talking to opposition people on the ground and writing news pieces based on statements from media activists who are affiliated with the armed groups in places like Aleppo,” the reporter later explained.


    The salary offered for this task was an eye-popping $17,000 a month.


    The reporter ultimately decided not to pursue the RFS position because he felt it would be journalistically unethical.


    “The idea that I would work for the government of a country that’s intimately involved in the Syrian conflict is one that’s incomprehensible for me as a journalist,” he told AlterNet.


    “This was far beyond working for state-owned media in my opinion. It was to actually be a mouthpiece for specific armed groups that are backed by a Western regime with a long history of disastrous interference in this region. That doesn’t mean I don’t have sympathy for people who are against the Syrian government. I am not pro-regime. At the same time, I am a journalist and would like to maintain my integrity at that level.”


    The reporter declined to recommend others for the job, saying, “I’m not going to facilitate some dubious relationship between a reporter and what is obviously a propaganda outlet,” he said.


    The reporter ultimately decided not to pursue the RFS position because he felt it would be journalistically unethical.


    “The idea that I would work for the government of a country that’s intimately involved in the Syrian conflict is one that’s incomprehensible for me as a journalist,” he told AlterNet.


    “This was far beyond working for state-owned media in my opinion. It was to actually be a mouthpiece for specific armed groups that are backed by a Western regime with a long history of disastrous interference in this region. That doesn’t mean I don’t have sympathy for people who are against the Syrian government. I am not pro-regime. At the same time, I am a journalist and would like to maintain my integrity at that level.”


    The reporter declined to recommend others for the job, saying, “I’m not going to facilitate some dubious relationship between a reporter and what is obviously a propaganda outlet,” he said.


    RFS did not respond to a request for comment.


    Sanitizing the armed opposition as “moderate” has been a difficult task to be sure. While Western officials were well aware of the extremist and violently sectarian ideology that dominated the opposition early in the conflict, they deliberately chose to whitewash their atrocities in favor of weakening the Syrian government. RSF Media has stayed true to that goal, portraying armed groups as liberators and protectors adored by the people living under them, a narrative Western media outlets have enthusiastically echoed even as their own reporters were kidnapped, ransomed and even shot by Western-backed rebels.


    This has presented a puzzling contradiction in Syria coverage. On the one hand, foreign reporters do not dare enter opposition areas for fear of being abducted. Yet the same media outlets that refrain from sending their reporters to opposition areas are comfortable amplifying propaganda that comes out of these areas with almost zero scrutiny, despite the fact that such information almost certainly requires the approval of the armed groups they fear may kidnap their reporters.



    The warped picture of Syria that has been provided to Western media consumers is not the fault of the Syrian opposition, which is merely advancing its own most immediate public relations needs without regard for the objective truth, as combatants in war often do. It is, however, a damning indictment of a media establishment that has failed to scrutinize convenient pro-war narratives that serve their own governments’ geopolitical interests.





    http://www.alternet.org/grayzone-pro...-month-produce

  9. #49
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Fox News Posts Fake Baltimore Riot Photo That’s Actually From Venezuela



    05.2015



    If you are like thousands of others, you have no doubt seen an iconic photo of Baltimore burning. The image began circulating throughout social media after a local Fox affiliate in Memphis, Tennessee apparently first ran it. Some other mainstream media outlets even shared the image, using it with headlines that said “Baltimore is Burning” and referenced a “purge”.



    The only problem is it wasn’t from Baltimore.


    That’s right, the image was taken from Venezuela, not Baltimore. But for those who accepted Fox’s rendition of the story uncritically, the image became burned into their minds as being a scene of devastation in Baltimore.


    On April 27th, local FOX13 claimed the photo of the fires burning everything except the golden arches at McDonalds was “Baltimore In Flames.”


    Reverb Nation notes that one viewer noticed the image and placed it right away. They thought the image looked familiar, and pointed out that the story on the CVS burning was not Baltimore at all.


    The Imgur user said: “Now I understand why people mock Fox news so much…”


    After racking up tens of thousands of views, Fox acknowledged the “error,” saying: “Our team didn’t fact check the picture the way we should have.”



    Just imagine if Fox hadn’t been called out on this? How many more stations would continue to run it as an actual image of Baltimore in flames? Just imagine how much else they are lying to us about!



    http://countercurrentnews.com/2015/0...rom-venezuela/

  10. #50

  11. #51
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Israel Spreading Islamophobia in West: Scholar

    Jun 28, 2016

    Israel and its Zionist supporters in the West have carried out a series of false flag terror operation in the US and Europe in the name of Muslims to spread Islamophobia, says an American scholar.

    British Muslims are facing an "explosion" in faith-based hate crimes, which will get much worse following the UK's exit from the European Union (EU), a survey warns.

    Tell MAMA, a project which records and measures anti-Muslim incidents in the UK, said in its annual report on Monday that Islamphobic incidents in Britain increased by 326 percent last year, rising from 146 to 437 cases.

    "We're living through a historical period, not only in the UK, but throughout the West and throughout the world where Muslims have been scapegoated," said Kevin Barrett, an author and political commentator in Madison, Wisconsin.

    Muslims have been "made into the great civilizational enemy to replace the lost Communist ebemy of the cold war," Barrett told Press TV on Tuesday.

    "This has been engineered primarily by Zionists and the major beneficiary is the 'state' of Israel, which is apparently the major actor behind the series of false flag terror events beginning with 9/11," he added.

    "All of these events have either been proven to be false flags or strongly indicated as false flags and the Israelis are the prime suspects in all of this."

    The Tell MAMA survey also found that British Muslim women who wear hijab are now in such grave danger that they fear to conduct "day to day activities."

    The report showed that 61 percent of victims in the cases investigated by the organization were women, of whom at least 75 percent were identified as Muslim.

    In one instance, a woman received a suspended jail sentence for abusing a pregnant Muslim woman on a bus in London last November, accusing her of being a supporter of Daesh (ISIL).

    The Tell MAMA report added that the largest proportion of incidents involved perpetrators aged between 13 and 18, indicating a "radicalization" of teenagers and their lack of understanding for multiculturalism.

    In another shocking report, the Muslim Council of Britain said that over the weekend alone, it had recorded some 100 hate crimes against Muslims and their mosques across the UK.

    http://www.presstv.ir/DetailFr/2016/06/28/472653/Kevin-Barrett-Israel-UK-Islamophobia















  12. #52
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    British newspapers accused of publishing 'consistent stream' of inaccurate stories [propaganda LIES] about Muslims

    'This has real-life consequences as far-right extremists share such false stories, leading to rising hostility towards Muslims,' warns Mr Versi

    British newspapers have been accused of publishing a “consistent stream” of inaccurate stories about Muslims, after national titles were forced to make corrections over inaccurate reporting more than 20 times in recent months.


    Miqdaad Versi, assistant general secretary of the Muslim Council of Britain, has been seeking corrections for inaccurate reporting since last November.


    So far he has secured almost 20 corrections and retractions and a further 20 complaints are being examined by the press regulator Ipso.

    Mr Versi said he has flagged up five inaccurate reports by The Sun, three by the Express and three by the Mail Online.

    Inaccurate reporting has caused a "rising hostility towards Muslims" in Britain, he said.


    "This has real-life consequences as far-right extremists share such false stories, leading to rising hostility towards Muslims," he told The Independent.


    There have been a number of corrections made in recent months as a result of complaints made by Mr Versi and others.
    Enclaves of Islam see UK as 75% Muslim

    Among them was a December report in the The Sunday Times which stated that "enclaves of Islam see UK as 75% Muslim". The story was also picked up by The Sun, the Daily Express and the Mail on Sunday.


    It was based on a report by government integration tsar Dame Louise Casey, which claimed thousands of Muslims in the UK were so cut off from mainstream society that they estimated the country's Muslim population to be 10 times larger than it was.


    However, it later transpired the survey cited was based on respondents in one school, and that they were asked about Asians, not Muslims.
    The headline in The Sunday Times was subsequently changed to "Britain is 50-90% Asian, say schoolchildren".







    The full correction read: "We reported in ‘Enclaves of Islam see UK as 75% Muslim’ that the Casey review of integration would say that some segregated Muslims believe Britain is 75% Islamic."


    'One in five Brit Muslims sympathy for jihadis'

    In November 2015, following the Paris attacks, The Sun's front page carried the results of a “shock poll” which claimed one in five British Muslims sympathised with Isis.


    Ipso received an unprecedented 3,000 complaints, some from anti-Islamophobia think tank MEND, and ruled in March 2016 that the publication misrepresented the results of a poll.


    It later emerged that the question in the poll only asked if Muslims sympathised with those who travelled to “join fighters in Syria”, and did not specify Isis.


    The Sun was subsequently ordered to admit the story was “significantly misleading”.




    ‘Islamic’ Honour Killing

    The Sun also landed itself in hot water when an article described the murder of a 34-year-old Muslim woman in Luton as an “Islamic honour attack”.


    This prompted a complaint that it incorrectly asserted honour-killings have a basis in Islam.


    Police had said they were investigating the possibility she was killed in “honour-based violence”, but were keeping an open mind over the motive.


    Following an Ipso investigation into the matter, the newspaper offered a clarification, stating: “We are happy to make clear Islam as a religion does no support so-called ‘honour killings'.”




    Mr Versi, who plans to continue seeking corrections from the press about inaccuracies about Muslims, said the scale of the issue is being “massively underestimated”.


    “Journalism plays a vital role in our democracy and the brilliant work by many journalists is being tarred by this consistent stream of negative and inaccurate reporting about Muslims,“ he told The Independent.


    “Newspaper editors need to seriously consider whether such a large number of inaccuracies on this one issue, is in line with the basic standards of professional standards that they claim to adhere to, or whether it is indicative of the prioritisation of click-baiting over accuracy in the case of serial offenders."


    He added: "It is worth noting that this huge number of corrections that have been forced, mainly due to complaints by me, seems to be a massive underestimate of the scale of the issue, given that the majority have taken place within the last one to two months when I have been monitoring closely.”


    http://www.independent.co.uk/news/uk...-a7535551.html

  13. #53

  14. #54
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    FOX News Lied & Said Quebec Shooter Was Arab. Canada’s Response Is PERFECT


    The Canadian government has officially stepped in to stop the spread of poisonous lies from conservative propaganda factory Fox News. After the recent terrorist attack at a mosque in Quebec, Fox News published a tweet announcing that the suspect was of Moroccan origin.

    The initial tweet was disingenuous – two men were arrested and deemed suspects while only one was of Moroccan origin. When the man of Moroccan origin was deemed a witness, not a suspect, Fox published another tweet saying that one man had been released and another was still held as a suspect. They made no mention that the man of Moroccan origin was released and neglected to mention that the remaining suspect was French Canadian.



    Kate Purchase, the Director of Communications for Prime Minister Justin Trudeau’s office, has publicly shamed Fox News for their deceptive, race-baiting reporting tactics. She published the following statement on Twitter:








    Fox News finally deleted their tweet blaming the man of Moroccan origin who did nothing wrong, admitting that they had misled the public. America under the new Donald Trump Administration is too corrupt to stand up to Fox News’s ingrained love of marginalizing and demonizing minorities, so Canada is forced to do it for us.


    That being said, we commend Prime Minister Trudeau and his staff for refusing to let minority members of their community be vilified, even in countries beyond Canada’s borders. It is just unfortunate that it apparently takes a tremendous amount of uproar to convince Fox News to (at least in public) respect the right to existence of minorities in the Wes

    http://occupydemocrats.com/2017/02/0...-shooter-arab/

  15. #55
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Kellyann Conway Lies about Bowling Green Massacre

    Kellyanne Conway, Trump's press secretary, giving more "alternative facts" (lies). This time about Bowling Green Massacre that never happened.

    video: https://www.facebook.com/ajplusengli...94427327365442


    Kellyanne Conway's 'Bowling Green massacre' wasn't a slip of the tongue. She has said it before.

    By Aaron Blake - February 6, 2017

    Kellyanne Conway thinks she took too much flak for citing a nonexistent “Bowling Green massacre” to justify President Trump's travel ban. She said she simply meant to say “Bowling Green terrorists,” and she later said, “I misspoke one word.”

    Except now she doesn't appear to have misspoken at all; she seems to have believed that the Bowling Green massacre was a real thing.

    How do we know? Because she cited the same nonexistent attack in separate interviews with two other outlets — Cosmopolitan magazine and TMZ.

    While discussing why former president Barack Obama halted refugees from Iraq in 2011, Conway explained to Cosmo on Jan. 29: “He did that because two Iraqi nationals came to this country, joined ISIS, traveled back to the Middle East to get trained and refine their terrorism skills and come back here, and were the masterminds behind the Bowling Green massacre of taking innocent soldiers' lives away.”

    And she echoed those comments when interviewed by TMZ that same day, as the Daily Beast pointed out Monday afternoon.

    “He did that because, I assume, there were two Iraqis who came here, got radicalized, joined ISIS, and then were the masterminds behind the Bowling Green attack on our brave soldiers,” she said.

    Conway's version of events here is a mess. The FBI has said the two men “admitted using improvised explosive devices (IEDs) against U.S. soldiers in Iraq and … attempted to send weapons and money to al-Qaeda in Iraq (AQI) for the purpose of killing U.S. soldiers.” The FBI did not say the two men traveled back to the Middle East to train for an attack. And there was no attack on U.S. soil.

    Conway's initial quote last week about Bowling Green — with MSNBC's Chris Matthews — was that the Iraqis were the “masterminds behind the Bowling Green massacre.” And it seemed plausible that she meant the men were the “masterminds” of the actual plot, which was to send weapons to al-Qaeda in Iraq.

    But “masterminds” is also a word that generally connotes a complex terrorist act. And now we have these new quotes showing Conway believed this “Bowling Green massacre” involved overseas training and “taking innocent soldiers' lives away” in Bowling Green, Ky.

    Trump supporters will dismiss this as quibbling, given that the men did target U.S. soldiers in Iraq. But Trump's travel ban is aimed at preventing domestic terrorism, of which Bowling Green isn't an example. Yet Conway cited it three times as justification and seemed to believe a massacre occurred there.

    And it all goes back to a point I made last week about what this says about the White House's messaging operation. A week after Trump's travel ban was instituted, Conway still didn't seem to have her talking points down:
    Perhaps it could be excused as a slip of the tongue. But in context, it's just more evidence of a White House messaging operation that doesn't have its shoes on the right feet. Time and again in the last two weeks, Trump's top messengers have gotten their facts wrong, mixed their messages and struggled to defend their boss. There simply doesn't seem to be any plan.
    Add this one to the list.

    Update: Relatedly, CNN's “State of the Union” now says it declined Conway as a guest for Sunday's show. It didn't say why, but the New York Times' Jim Rutenberg says CNN told him it had “serious questions about her credibility,” and some media watchdogs have been calling on cable news to stop booking Conway for that same reason.

    Conway had said she was not available for the Sunday show, but CNN disputes that.



    https://www.washingtonpost.com/news/...said-it-before

  16. #56
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Trump Claims Kuwait Also Banned Muslims. Kuwait's Response Is Perfect

    By Colin Taylor - February 5, 2017

    President Donald Trump's efforts to find any kind of support for his unconstitutional Muslim "travel" ban apparently include dabbling in the "fake news" he complains about so often. Except unlike the New York Times and CNN, Trump is actually peddling Islamophobic conspiracy theories and lies to his followers.

    On Thursday, Trump posted a link to a Jordanian click-bait agitprop website that said that the Middle Eastern nation of Kuwait had also issued a "Trump-esque" visa ban to five Muslim-majority nations. "Syrians, Iraqis, Iranians, Pakistanis and Afghans will not be able to obtain visit, tourism or trade Kuwaiti visas with the news coming one day after the US slapped its own restrictions on seven Muslim-majority countries" reads the article. It was shared more than 70,000 times by Trump fans and was subsequently picked up by far-right propaganda outlets like Breibart, Infowars, and Russian state-run Sputnik. Only Sputnik has bothered to post a retraction, as noted by Buzzfeed.




    Of course, the accusation is absolutely ridiculous, considering that Kuwait itself is an overwhelmingly Muslim nation. That much was made clear when the Kuwaiti government issued an angry statement debunking the story and sent extremely thinly veiled criticisms at Trump for his discriminatory ban.

    Foreign Minister Sabah Al Khalid Al Sabah issued this statement in response to Trump's fake news: "Kuwait categorically denies these claims and affirms that these reported nationalities...have big communities in Kuwait and enjoy full rights. The State of Kuwait believes that granting of visa [sic] is a sovereign matter, and is not linked to terrorism or violence or nationality or faith."

    The story appears to have originated in a 2011 story on Gulf News.com, which gives no sources and was never confirmed by any official sources.

    It just goes to show how easily disinformation spreads and how easy it is for the far-right wing to insert their foul, pernicious narratives into public discourse. One post, one click, and suddenly hundreds of thousands of people are reading and sharing a story that is obviously fake to anyone with the most basic knowledge about the Middle East.

    It is extremely disturbing to see the President of the United States sharing completely fabricated news, which not only highlights just how willfully ignorant he truly is but how quick he is to jump at anything that supports his twisted and perverse worldview.


    http://occupydemocrats.com/2017/02/0...nse-perfect-2/

  17. #57
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    EXCLUSIVE: Abby Martin Exposes Fake News and the Oligarchy Behind It


    2.2017

    Jay Syrmopoulos, of The Free Thought Project, interviewed investigative reporter Abby Martin, the former host of the RT show Breaking the Set, which was featured in the fatally flawed DNI report on Russian interference in the U.S. presidential election, and asked her a few questions about the widely panned intelligence report, fake news and more.


    The “Declassified Intelligence Community Assessment of Russian Activities and Intentions in Recent US Elections” report, which amounted to nothing more than a speculative assessment, contained no actual evidence of Russian hacking, and was a clear attempt at propping up a dubious political agenda.


    The report provided no conclusive evidence to support the oft-made claims of “Russia hacking the election,” and instead devoted a large section of the report to speculative claims about Russian motives and criticism of the Russian television station RT.


    In particular, the report explicitly blamed the RT program, Breaking the Set, for undermining Americans’ confidence in US electoral processes. One major problem: the program wasn’t even on the air during the current presidential election cycle.

    More @ http://thefreethoughtproject.com/for...t-abby-martin/

  18. #58
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    ‘Mass sex assaults’ by refugees in Frankfurt on New Year’s Eve were made up – police

    2.2017

    Reports of mass sexual assaults on women in Frankfurt on New Year’s Eve allegedly committed by dozens of drunken refugees, and which initially appeared in Germany’s Bild newspaper, were made up and are “completely baseless,” police said.


    The story about mass sexual assaults by refugees in the Fressgass Street area in downtown Frankfurt was reported by Bild earlier in February. The article has since been taken down.


    One of the victims, Irina A., 27, told Bild: “They [the migrants] grabbed me under the skirt, between my legs, my breasts, everywhere….More and more of these guys came. Their hands were everywhere,” the Express said, quoting the original report.


    Her words were supported by Jan Mai, a local pub owner, who said that a mob of Arabs was “highly aggressive, there was shouting and hand gestures.”



    “When I came in, the whole place was full with a group of around 50 Arabs. They did not speak German, drank our guests' drinks and danced towards them. The women asked me for help because they were being attacked. The mood changed completely,” he told Bild, as cited by the Express.


    It was claimed the migrants came from a refugee center in Hesse state, where Frankfurt is located, the Local said, citing the original report.


    Police started an investigation into the alleged incidents and on Tuesday released a report stating that the allegations of mass sexual assaults had been invented.


    “There were no massive mob-like attacks by masses of refugees in Fressgass [Street]. The allegations were groundless, police said.


    In the article several people “reported about sexual assaults, bodily injuries, thefts and extremely aggressive behavior of masses of refugees. Media interest in these descriptions was very high. The police were not aware of these circumstances,” the statement said.


    According to police, “interviews with alleged witnesses, guests and employees led to major doubts with the version of events that had been presented.


    “One of the alleged victims was not even in Frankfurt at the time the allegations are said to have taken place,” the report said.


    The Bild editorial team quickly apologized for this inaccurate reporting and the accusations against those concerned.”


    “This reporting does not correspond in any way to the journalistic standards of Bild,” the newspaper said in a statement.


    Bild said that the alleged witnesses – the pub owner and his staff– talked of mass sexual assaults to other media outlets.


    “We apologize for our own work. I’ll shortly announce what Bild will do about it,” online editor-in-chief Julian Reichelt tweeted.


    Entschuldigung in eigener Sache. Ich werde zeitnah mitteilen, welche Konsequenzen @BILD daraus zieht. https://t.co/nbyExKc2NO
    — Julian Reichelt (@jreichelt) February 14, 2017

    The Bild story appeared to prompt comparisons with the Cologne attacks committed on New Year’s Eve in 2015. Back then, groups of North African men sexually assaulted hundreds of women in the city.


    A German police report from November revealed the latest figures on the crimes committed on New Year’s Eve 2015 across Germany: 881 sexual offenses involving over 1,231 women. The victims were almost all young women.


    Apart from Germany, similar sex attacks allegedly took place on New Year’s Eve that year in Sweden, Austria, Finland and Switzerland.


    https://www.rt.com/news/377411-migra...men-frankfurt/

  19. #59
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    TRUMP KILLS IT! Tells CNN They Are Full of Hate

    TRUMP SHREDS THE PRESS….

    President Donald Trump held a press conference today in Washington DC.


    He slammed the media throughout the presser.




    President Trump decided to speak to the American people directly today.


    This comes after the #FakeNews media continued its war on the Trump administration.


    TRUMP BLASTED THE PRESS INCLUDING CNN — saying the network was full of Such ANGER and HATE….


    Then Trump told CNN reporter Jim Acosta CNN is “VERY FAKE NEWS!”

    BOOM!








    Comments:

    As evil and stupid as he is, he is brutal honest at times too. He should've said all US Media full of hate and anger and are fake news!

  20. #60
    islamirama.wordpress.com Array
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    USA
    Posts
    9,553

    Default

    Fox News Interview With Fake Expert on Sweden Further Baffles Swedes

    A man interviewed by Bill O’Reilly on Fox News this week, who was identified in an on-screen caption as a “Swedish Defense and National Security Advisor,” turns out to be entirely unknown in his native country, with no connections to either the nation’s defense or security services.


    As the Swedish newspaper Dagens Nyheter reported on Friday, Nils Bildt, who echoed President Donald Trump’s debunked claim that immigrants from Muslim-majority nations had driven a rise in violent crime in Sweden, has no known expertise in national security, and has not lived in his homeland since 1994. Officials at the Swedish Defense Ministry and Foreign Office told the newspaper they had never heard of this “unknown Bildt.”


    His only claim to fame appears to be the fact that his father, Sven Tolling, is “well know in Swedish equestrian circles,” according to Dagens Nyheter. How he came to be presented by Fox News as an expert in a segment broadcast on Thursday night remains a mystery — as does why he changed his name from Tolling to Bildt after he emigrated from Sweden.


    Nevertheless, when Bildt was asked by O’Reilly to respond to comments from Anne-Sofie Näslund, a U.S. correspondent for the newspaper Expressen who disputed the Fox News host’s claim that a recent rise in violent crime in Sweden was caused by an “influx” of refugees from Muslim nations, he confidently dismissed her fact-driven argument.


    As Näslund noted, there is no evidence in Swedish government statistics that immigrants from Muslim majority nations (who make up all of 1.5 percent of the population) are in any way associated with the increased number of shooting deaths, which peaked at all of 33 in 2015. (The United States has more than 30,000 shooting deaths each year.)


    Bildt, whose adopted last name is the same as that of Sweden’s former prime minister, Carl Bildt, a relentless critic of Donald Trump, told Dagens Nyheter by email that he is “an independent analyst based in the USA.”


    It was a Fox News producer, Nils Bildt said, who made the decision to give him the official-sounding title of “Swedish Defense and National Security Advisor.” “I had no personal control over what title they chose,” Bildt wrote.


    Näslund, who had been forced to listen to Bildt dismiss her fact-based argument out of hand, pointed out on Twitter that the Swedish immigrant to the United States who claimed that immigrants to Sweden are violent was reportedly arrested in Virginia for committing a violent crime in 2014.

    In his remarks to the Conservative Political Action Conference on Friday, Trump reiterated his claim that immigration from Muslim-majority countries had compromised security in Sweden, even though the Fox News segment that he cited as evidence earlier in the week was widely debunked as inaccurate in the Swedish media.


    https://theintercept.com/2017/02/25/...affles-swedes/


 

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •