Welcome to the Net Muslims Forums.
Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 61 to 80 of 100
  1. #61
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    ‘Mass sex assaults’ by refugees in Frankfurt on New Year’s Eve were made up – police


    Reports of mass sexual assaults on women in Frankfurt on New Year’s Eve allegedly committed by dozens of drunken refugees, and which initially appeared in Germany’s Bild newspaper, were made up and are “completely baseless,” police said.

    The story about mass sexual assaults by refugees in the Fressgass Street area in downtown Frankfurt was reported by Bild earlier in February. The article has since been taken down.

    One of the victims, Irina A., 27, told Bild: “They [the migrants] grabbed me under the skirt, between my legs, my breasts, everywhere….More and more of these guys came. Their hands were everywhere,” the Express said, quoting the original report.

    Her words were supported by Jan Mai, a local pub owner, who said that a mob of Arabs was “highly aggressive, there was shouting and hand gestures.”

    “When I came in, the whole place was full with a group of around 50 Arabs. They did not speak German, drank our guests' drinks and danced towards them. The women asked me for help because they were being attacked. The mood changed completely,” he told Bild, as cited by the Express.

    It was claimed the migrants came from a refugee center in Hesse state, where Frankfurt is located, the Local said, citing the original report.

    Police started an investigation into the alleged incidents and on Tuesday released a report stating that the allegations of mass sexual assaults had been invented.

    “There were no massive mob-like attacks by masses of refugees in Fressgass [Street]. The allegations were groundless, police said.

    In the article several people “reported about sexual assaults, bodily injuries, thefts and extremely aggressive behavior of masses of refugees. Media interest in these descriptions was very high. The police were not aware of these circumstances,” the statement said.

    According to police, “interviews with alleged witnesses, guests and employees led to major doubts with the version of events that had been presented.

    “One of the alleged victims was not even in Frankfurt at the time the allegations are said to have taken place,” the report said.

    The Bild editorial team quickly apologized for this inaccurate reporting and the accusations against those concerned.”

    “This reporting does not correspond in any way to the journalistic standards of Bild,” the newspaper said in a statement.

    Bild said that the alleged witnesses – the pub owner and his staff– talked of mass sexual assaults to other media outlets.

    “We apologize for our own work. I’ll shortly announce what Bild will do about it,” online editor-in-chief Julian Reichelt tweeted.

    Entschuldigung in eigener Sache. Ich werde zeitnah mitteilen, welche Konsequenzen @BILD daraus zieht. https://t.co/nbyExKc2NO
    — Julian Reichelt (@jreichelt) February 14, 2017

    The Bild story appeared to prompt comparisons with the Cologne attacks committed on New Year’s Eve in 2015. Back then, groups of North African men sexually assaulted hundreds of women in the city.

    A German police report from November revealed the latest figures on the crimes committed on New Year’s Eve 2015 across Germany: 881 sexual offenses involving over 1,231 women. The victims were almost all young women.

    Apart from Germany, similar sex attacks allegedly took place on New Year’s Eve that year in Sweden, Austria, Finland and Switzerland.


  2. #62
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    TRUMP KILLS IT! Tells CNN They Are Full of Hate


    President Donald Trump held a press conference today in Washington DC.

    He slammed the media throughout the presser.

    President Trump decided to speak to the American people directly today.

    This comes after the #FakeNews media continued its war on the Trump administration.

    TRUMP BLASTED THE PRESS INCLUDING CNN — saying the network was full of Such ANGER and HATE….

    Then Trump told CNN reporter Jim Acosta CNN is “VERY FAKE NEWS!”



    As evil and stupid as he is, he is brutal honest at times too. He should've said all US Media full of hate and anger and are fake news!

  3. #63
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Fox News Interview With Fake Expert on Sweden Further Baffles Swedes

    A man interviewed by Bill O’Reilly on Fox News this week, who was identified in an on-screen caption as a “Swedish Defense and National Security Advisor,” turns out to be entirely unknown in his native country, with no connections to either the nation’s defense or security services.

    As the Swedish newspaper Dagens Nyheter reported on Friday, Nils Bildt, who echoed President Donald Trump’s debunked claim that immigrants from Muslim-majority nations had driven a rise in violent crime in Sweden, has no known expertise in national security, and has not lived in his homeland since 1994. Officials at the Swedish Defense Ministry and Foreign Office told the newspaper they had never heard of this “unknown Bildt.”

    His only claim to fame appears to be the fact that his father, Sven Tolling, is “well know in Swedish equestrian circles,” according to Dagens Nyheter. How he came to be presented by Fox News as an expert in a segment broadcast on Thursday night remains a mystery — as does why he changed his name from Tolling to Bildt after he emigrated from Sweden.

    Nevertheless, when Bildt was asked by O’Reilly to respond to comments from Anne-Sofie Näslund, a U.S. correspondent for the newspaper Expressen who disputed the Fox News host’s claim that a recent rise in violent crime in Sweden was caused by an “influx” of refugees from Muslim nations, he confidently dismissed her fact-driven argument.

    As Näslund noted, there is no evidence in Swedish government statistics that immigrants from Muslim majority nations (who make up all of 1.5 percent of the population) are in any way associated with the increased number of shooting deaths, which peaked at all of 33 in 2015. (The United States has more than 30,000 shooting deaths each year.)

    Bildt, whose adopted last name is the same as that of Sweden’s former prime minister, Carl Bildt, a relentless critic of Donald Trump, told Dagens Nyheter by email that he is “an independent analyst based in the USA.”

    It was a Fox News producer, Nils Bildt said, who made the decision to give him the official-sounding title of “Swedish Defense and National Security Advisor.” “I had no personal control over what title they chose,” Bildt wrote.

    Näslund, who had been forced to listen to Bildt dismiss her fact-based argument out of hand, pointed out on Twitter that the Swedish immigrant to the United States who claimed that immigrants to Sweden are violent was reportedly arrested in Virginia for committing a violent crime in 2014.

    In his remarks to the Conservative Political Action Conference on Friday, Trump reiterated his claim that immigration from Muslim-majority countries had compromised security in Sweden, even though the Fox News segment that he cited as evidence earlier in the week was widely debunked as inaccurate in the Swedish media.


  4. #64
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Watch Fox News celebrate the MOAB deployment with Toby Keith music

    by Kimberly Alters - April 14, 2017

    The U.S. deployed its largest non-nuclear weapon in Afghanistan on Thursday, targeting tunnels used by regional affiliates of the Islamic State. The 21,600-pound GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast weapon — nicknamed the "mother of all bombs" — is said to have killed dozens of Afghan militants and destroyed three tactical caves. It was the first time the MOAB had been used in combat.

    While President Trump on Thursday dodged a direct question asking if he'd authorized the MOAB's use, he later called the mission "very successful." Afghan officials are still evaluating the detonation's effect, but on Friday morning's Fox & Friends, the network's hosts saw fit to celebrate the weapon's use with the dulcet tunes of country singer Toby Keith. Keith's song "Courtesy of the Red, White, and Blue" played over the Pentagon's footage of the MOAB's landing, prompting host Ainsley Earhardt to proclaim: "That's the red, white, and blue." Watch below.

    video: http://theweek.com/speedreads/692466...by-keith-music

  5. #65
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Apparently IS leader al-Baghdadi doesn't stay dead. US killed him back in 2014 and Russia killed him this week LOL


    ISIS leader Abu Bakr al-Baghdadi allegedly killed by US airstrikes

    Sep 6, 2014

    Thousands of social media users are distributing an unverified photo which claims to show the body of ISIS leader Abu Bakr al-Baghdadi after he was purportedly killed by US air strikes after three senior members of ISIS, including an aide to al-Baghdadi were also killed by US air strikes. The death of the three senior members and aide to al-Baghdadi were confirmed by a senior Iraqi security official when interviewed by NBC News on Thursday.

    The strike on the ISIS stronghold of Mosul killed Abu Hajar Al-Sufi, an aide to Abu Bakr al-Baghdadi, as well as an explosives operative and the military leader of nearby Tal Afar, the source said on condition of anonymity. Al Arabiya cited the Iraqi Defense Ministry saying Baghdadi’s aide had been killed.

    Pentagon Spokesman Col. Steve Warren could not confirm the deaths and said ISIS leaders had not been targeted. But he added that if ISIS leaders were embedded “inside troop formations they are likely to be killed.” The U.S. has been carrying out airstrikes across north Iraq after the brutal terrorists of ISIS gained ground in a murderous sweep in June.

    A number of news outlets and websites have published the unverified photo and news about the death of al-Baghdadi by US airstrikes. IraqiNews.com has been unable to verify the photo and claim that al-Baghdadi was killed.



    Russia's military says it may have killed IS leader; West, Iraq skeptica

    Sat Jun 17, 2017

    Moscow said on Friday its forces may have killed IS leader Abu Bakr al-Baghdadi in an air strike in Syria last month, but Washington said it could not corroborate the death and Western and Iraqi officials were skeptical.

    The secretive Islamic State leader has frequently been reported killed or wounded since he declared a caliphate to rule over all Muslims from a mosque in Mosul in 2014, after leading his fighters on a sweep through northern Iraq.

    If the report does prove true, it would be one of the biggest blows yet to Islamic State, which is trying to defend its shrinking territory against an array of forces backed by regional and global powers in both Syria and Iraq.

    But in the absence of independent confirmation, some U.S. officials said U.S. agencies were skeptical of the report. Several Iraqi security officials said Iraq was doubtful as well.

    "His death has been reported so often that you have to be cautious till a formal Daesh statement comes," a European security official said, using an Arabic acronym for the group.

    U.S. Navy Captain Jeff Davis, a Pentagon spokesman, said: "We have no information to corroborate those reports."

    A senior Trump administration official noted “a number of infirmities” in the reports, which have given U.S. officials reason to question their accuracy.

    “Some of those infirmities suggested that this happened at the end of May and that there were upwards of 300 or more soldiers killed in that strike,” said the official, who asked not to be identified.

    “A strike of that size and that claim that would have happened that long ago without any knowledge is something that made me curious,” the official added.

    The Russian Defence Ministry said on its Facebook page that it was checking information that Baghdadi was killed in the strike on the outskirts of Raqqa in Syria, launched after Russia received intelligence about a meeting of Islamic State leaders.

    "On May 28, after drones were used to confirm the information on the place and time of the meeting of IS leaders, between 00:35 and 00:45, Russian air forces launched a strike on the command point where the leaders were located," the statement said.

    "According to the information which is now being checked via various channels, also present at the meeting was Islamic State leader Abu Bakr al-Baghdadi, who was eliminated as a result of the strike," the ministry said.

    Full article @ https://www.reuters.com/article/us-m...-idUSKBN1970O2

  6. #66
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    US media write 449% more news stories about 'Muslim' terrorist attacks than others

    The news media are making Americans afraid of Muslims.


    Data suggests that the U.S. media is playing an active role in making Americans disproportionately afraid of Muslims.

    Terror attacks perpetrated by individuals claiming to be Muslim get an average of 449 percent more news stories than attacks perpetrated by non-Muslims, according to research by academics at Georgia State University. This means attacks associated with Muslims get 4.5 times more media coverage than those perpetrated by white supremacists or others.

    "This stereotyping reinforces cultural narratives about what and who should be feared," the authors of the study write.
    "By covering terrorist attacks by Muslims dramatically more than other incidents, media frame this type of event as more prevalent. Based on these findings, it is no wonder that Americans are so fearful of radical Islamic terrorism," they add.

    The researchers analyzed media coverage from CNN and U.S. newspapers from 2011 to 2015, looking at 2,413 news articles. They looked specifically at terror-related news coverage, finding a significantly disproportionate focus on attacks perpetrated by people associating themselves with Islam.

    While only 12.4 percent of terror attacks in the five-year period were carried out by individuals associating themselves with Islam, these attacks received 41.4 percent of terror-related media coverage.

    In fact, 20 percent of all the U.S' terror-related media coverage focused on the 2013 Boston Marathon bombing. The attack was perpetrated by two Chechen-American brothers, allegedly motivated by extremist Islamist beliefs. Three people died as a result of the attack.

    Conversely, coverage of a 2012 attack on a Sikh temple in Wisconsin, perpetrated by a white man, received just 3.8 percent of terror-related media coverage. Six people were killed in the attack.

    Ironically, U.S. President Donald Trump has accused the media of ignoring attacks perpetrated by individuals identifying as Muslims. However, this study shows that his assertion is gravely inaccurate, and the media actually neglect covering terror attacks perpetrated by White supremacists and others not associated with Islam.

    "When President Trump asserted that the media does not cover some terrorist attacks enough, it turns out that he was correct,” the researchers say in the report. "However, his assertion that attacks by Muslim perpetrators received less coverage is unsubstantiated."

    While Trump and the U.S. media have focused attention on so-called Muslim terrorists, white supremacist terrorists actually pose a major threat to national security, but they are often brushed aside or overlooked.

    "Law enforcement agencies in the U.S. consider anti-government violent extremists, not radicalized Muslims, to be the most severe threat of political violence that they face,” the Triangle Center on Terrorism and Homeland Security reported, according to Newsweek.

    Between 2002 and early 2016, individuals associated with white supremacist groups were responsible for more terrorist attacks and more deaths in the U.S. than individuals associating themselves with Islamist extremists.

    At the same time, hate crimes targeting Muslims have increased in the U.S., spiking by 67 percent in 2015, according to an official FBI report.


  7. #67
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Media needs to report facts, not prejudices

    In January 2009, a Melbourne "cleric" known as Abu Hamza had his face splashed across the front page of the Herald Sun. The headline above his image read: "Muslim cleric blasts Aussies on gambling, booze" and in huge letters "YOU'RE ALL DRUNKS".

    The trigger was some YouTube recordings that had been made six years earlier. It must have been a slow news day.
    Not reported was that this allegedly radical cleric (whose real name was Samir Mohtadi) had been the prosecution witness in the Benbrika case in 2006.

    As the then editor of Crikey, Jonathan Green, wrote: "He became a key Crown witness in the Benbrika case and gave evidence about a meeting he had with Benbrika in 2004 in which he said to Benbrika that he had heard Benbrika was planning a terrorist attack in Australia.

    Benbrika denied it. Mohtadi said he would go to the government if he got wind of any plan."

    The fact is that major terror plots have been thwarted and prosecution cases succeeded thanks to information from ordinary Muslims. ASIO, the AFP and the Commonwealth DPP know this all too well. So do state law-enforcement authorities.
    Muslim "dobbers" know their loved ones and friends have just as much chance as anyone of being killed or maimed in a terrorist attack.

    Australian woman Dr Gill Hicks lost both her legs in the 2005 London bombings. Twenty-year-old Shahara Islam, an English bank clerk of Bangladeshi heritage, lost her life.

    Our security agencies have been begging our politicians to calm the rhetoric down. They know better than anyone that words matter and that what political leaders say can make the work of police and prosecutors that much harder.

    Sadly, certain sections of our media are making the job even harder by reinforcing the narrative of groups like Islamic State and convincing Muslims that they just don't belong.

    Condescending cultural warriors are happy to marginalise 500,000 Australians who tick the "Muslim" box on their census forms. In an editorial dated October 6, The Australian said: "when attacks such as this happen the broad Islamic community has a choice. It can do its utmost to help police prevent extremism or it can retreat into a defensive insularity". Tell that to Samir Mohtadi.

    The irony is that the same newspaper editorialised on July 24, 2008 that heavy reporting of child sex abuse allegations against Catholic priests by the ABC and Fairfax during the Pope's tour would be an affront to World Youth Day pilgrims and ordinary Catholics.

    So it's OK to patronise one faith community over terrorism but it's not OK to report abuses taking place within a preferred religious hierarchy. Of course, out in the real world, Muslims and Catholics and Hindus and Buddhists and Sikhs and others of faith and no faith are horrified by any form of violence or abuse in their communities.

    After the tragic events at Parramatta, our political leaders are working hard to mend bridges with various communities. Our allegedly conservative media outlets now have a choice. Do they report the facts? Or do they allow their sectarian prejudices to marginalise these communities even more that? Do they wish to work in Australia's interests or the interests of Islamic State?


  8. #68
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    The New York Times Gives Ex-Blackwater CEO Erik Prince Free Advertising

    It's 'incredible' that the New York Times gave former Blackwater CEO Erik Prince editorial space to suggest letting private mercenaries lead the war in Afghanistan, says Col. Lawrence Wilkerson


    Distinguished Adjunct Professor of Government and Public Policy Lawrence Wilkerson's last positions in government were as Secretary of State Colin Powell's Chief of Staff (2002-05), Associate Director of the State Department's Policy Planning staff under the directorship of Ambassador Richard N. Haass, and member of that staff responsible for East Asia and the Pacific, political-military and legislative affairs (2001-02). Before serving at the State Department, Wilkerson served 31 years in the U.S. Army. During that time, he was a member of the faculty of the U.S. Naval War College (1987 to 1989), Special Assistant to General Powell when he was Chairman of the Joint Chiefs of Staff (1989-93), and Director and Deputy Director of the U.S. Marine Corps War College at Quantico, Virginia (1993-97). Wilkerson retired from active service in 1997 as a colonel, and began work as an advisor to General Powell. He has also taught national security affairs in the Honors Program at the George Washington University. He is currently working on a book about the first George W. Bush administration.


    LARRY WILKERSON: Well, we can't fight wars anymore without contractors. That's the sad state of the all-volunteer force and the number of people we actually have in the land forces, in particular, of the military. But I recall what Colin Powell told me a few years ago when one of the new chairman of the joint chiefs of staff had just called him and asked him, what would be the first couple of things he would do were he chairman again? And Colin didn't hesitate and said, "I'd see how many people I have on private contract, and I'd fire half of them. And then I'd look at the other half for potential firing of them."
    In other words, DOD has no idea where billions, perhaps even larger than that, dollars are going in terms of private contractors, what they're paying them, what they're doing, where they're operating, and so forth. But the bottom line is, because of the size of the military today, you can't do war without contractors in the war zone. But that certainly doesn't mean you need to go the next step and turn the war over to them exclusively.

    SHARMINI PERIES: All right. Now, you teach in this area at the university, and also you've taught at the military academy. What is the take on the part of the military in terms of using contractors? Or is this a false dichotomy? Are they all merged at this point when the U.S. considers war in countries like Afghanistan?

    LRRY WILKERSON: Oh, I think the professional military looks at contractors as a necessary evil in terms of the size of the military and its need to free up troops, therefore, to be able to shoulder the burden of the military, fighting, in other words. And that's cooking, that's washing clothes, that's doing the kinds of things that the military is relieved of having to do by having these contractors. But that's not out there fighting for them. That's not out there killing for them.

    There's a lot of problems in that with the professional military, which you just suggested. There's jealousy, for example, in the fact that maybe that private's getting paid $30,000 a year, and that private contractor's getting paid upwards of $120,000, $130,000 a year. There's also the difference in law prevailing over contractors at war, as it were, and military at war. There's also the difference in jobs that are handled by the military as opposed to jobs that are handled by the contractors.

    And I find it really ... I was almost laughing reading Erik Prince's supposed excursion into history, talking about Claire Chennault and the Flying Tigers and so forth. That is an utterly ridiculous comparison. It shows Erik Prince up for what he is.

    Claire Chennault and the Flying Tigers and those brave young men who flew war planes over to Britain in the beginning of World War II, and who actually went over and flew in the Royal Air Force for Britain in the Battle of Britain, they were defending the United States of America against a heinous enemy that threatened to topple us all. And they were the leading element of Franklin Roosevelt's ability to try and understand and get the American people to understand that we might be fighting a two-front war. We didn't want China to be a wholly-owned subsidiary of Japan, and we certainly didn't want Britain to collapse. That was an utterly ridiculous historical analogy that Erik Prince tried to draw. His people are no Claire Chennaults, and they're not the boys that flew those airplanes for the British in the Battle of Britain.

    SHARMINI PERIES: Right. Now, Larry, since President Trump made the speech last week, there's been a lot of talk about the increase of troops from what it is reported now, from 8,400 to around 12,400 troops. And also the fact that he didn't put an end date. I know you talked to Paul Jay about this when you guys went live last week on this. But give us a sense of what this kind of troop increment as well as this not putting a deadline on ending this war means for us.

    LARRY WILKERSON: Well, it's all political for President Trump, of course. It's to differentiate him from President Obama, and to demonstrate to the American people, such as those that are still on his side. I saw the polls yesterday, they're getting even lower and lower. He's gonna rival the congress pretty soon with single-digit poll ratings.

    But what it is, it's to say: I'm smarter than President Obama 'cause I don't give timelines and I don't give dates certain and I don't give numbers out, and so forth and so on. That might be smart in an operational professional military sense. Sometimes in a political sense it makes no rhyme or reason at all, though. In this case I think we're talking about, is we're talking about a tactical situation where the United States wants to look, and President Trump in particular wants to look because he now owns Afghanistan, he now owns this war, he wants to look like he knows what he's doing.

    So on the tactical side of the coin, he wants enough troops over there to make it look as if the Taliban are losing territory, maybe they're being compelled to political talks and so forth. I mean, after all Donald Trump's got is about three-and-some-change years left in the White House by anyone's sane reasoning. So that's all he's gotta do is survive that time, and he can leave the White House and he won't have owned the war to an extent that it looks really bad for him.

    The bigger strategic situation, which you just suggested, I discussed with Paul Jay, is I don't think we're gonna leave Afghanistan anytime soon. And this is just the camel's nose under the tent, so to speak; although, we've been doing that for 16 years. We're gonna stay there for 50 years or longer.

    SHARMINI PERIES: All right. Larry, I thank you so much for joining us today. And I know you have to leave us, you're on your way elsewhere. So I thank you so much for joining us with such short notice today.

    LARRY WILKERSON: Thanks for having me, Sharmini.

    SHARMINI PERIES: And thank you for joining us here on The Real News Network.


  9. #69
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    These People Say They've Had Enough Of "Press Racism" And Are Demanding An Inquiry

    More than 4,000 people have signed a petition urging the Independent Press Standards Organisation to investigate a "climate of hostility" they say is going unchecked.

    Originally posted on August 31, 2017


    The press watchdog is facing growing public pressure to launch an immediate inquiry into "press racism", with campaigners saying British newspapers are contributingto a "climate of hostility" towards migrants, refugees, and Muslims.

    Almost 4,000 people have signed an online petition calling on the Independent Press Standards Organisation to look into allegations of discriminatory reporting practices.

    "Something is clearly going very wrong when newspapers can demonise entire cross sections of society without worrying about any consequences," campaign group Global Justice Now, which launched the petition, wrote on its website.

    The petition follows widespread condemnation of a recent column on Brexit and grooming gangs by The Sun's former political editor Trevor Kavanagh that referred to "The Muslim Problem".

    It prompted a letter of complaint to ISPO by Jewish and Muslim groups, who said they were "horrified" by the turn of phrase, which, they said, echoed language used to describe Jews in Nazi Germany.

    The petition also calls for Kavanagh, who is an IPSO board member, to step down "so that IPSO can make an effective, unbiased enquiry".

    In a follow-up column, Kavanagh rejected any accusation that he was Islamophobic and said opposition to his column was "a pernicious attempt to stifle and smother free speech".


    Earlier this month, the National Union of Journalists called on IPSO to investigate "the prevalence of Islamophobia, racism and hatred espoused in the British press".

    The NUJ's code of conduct for journalists states:
    A journalist produces no material likely to lead to hatred or discrimination on the grounds of a person’s age, gender, race, colour, creed, legal status, disability, marital status, or sexual orientation.
    Meanwhile, Article 12 of IPSO's Editors' Code of Practice, which sets out the rules newspapers and magazines regulated by by the organisation have agreed to follow, states:
    The press must avoid prejudicial or pejorative reference to an individual's, race, colour, religion, sex, gender identity, sexual orientation or to any physical or mental illness or disability.
    Chris Frost, NUJ ethics council chair, said in a statement: "Trevor Kavanagh's comments are an abuse of free speech and the press standards watchdog should accept complaints that traduce social groups in our society. Kavanagh is using the actions of a small group of individuals to place blame on a whole religion of 1.8 billion people."

    In a statement, IPSO responded to Global Justice Now's petition and said on it's website no decision had been made, and wrote:
    We acknowledge the concerns that this petition has raised. Should IPSO’s Board decide to launch a standards investigation on this or any subject, this would be made public, in accordance with IPSO’s commitment to transparency. At this time, no such decision has been taken.
    The press watchdog, which received more that 14,000 complaints last year, went onto say board member Trevor Kavanagh "will have no involvement in the consideration or handling of the concerns raised about The Sun."

    Last year, research from the University of Cambridge and Economic and Social Research Council concluded that mainstream media reporting was contributing to an atmosphere of rising hostility towards Muslims.

    One of its recommendations was to encourage media employment of "community relations" reporters as specialist correspondents in order to improve the balance in reportage on faith and other minority affairs.

    Attitudes towards Islam are believed to have worsened as a result of the London and Manchester terrorist attacks, with 42% of English people surveyed saying they are now more suspicious of Muslims, according to research by anti-racist group Hope Not Hate.

    In recent times there have been other campaigns targeting newspapers, such as Stop Funding Hate, which urges businesses to pull their advertising in publications that promote division.

    Richard Wilson, the director of Stop Funding Hate, told BuzzFeed News: “With experts warning that the hate in our media is fuelling hate crime on our streets, advertisers urgently need to face up to the problem of systematic, institutionalised discrimination by elements of the UK press.”


  10. #70
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    How the press lied about the little girl staying with Muslim foster parents. Here are the facts.

    The tabloid press (and I include The Times and The Telegraph in that description) lied about the story of the little girl put into care with a Muslim family.Here are 10 of their worst lies – along with the real facts of the case as we know them:1) According to court documents, it was the police not the local authority (as stated by the tabloids) who decided the child should be put into foster care:

    2) According to court documents, the foster family criticised by the tabloids was a temporary placement.

    3) According to court documents, the child herself is from Muslim heritage and her Muslim grandmother has now been cleared by the courts to look after her. This fact is only disputed by the girl’s mother but none of this was mentioned by the tabloids as it would obviously totally destroy their narrative:

    4) The temporary foster mother did not wear a veil as stated by the tabloids. She wears a hijab:

    The veil in the photographs published by the Mail and other comics was photoshopped onto a stock picture of a Muslim family taking a walk in a park in Dubai:

    5) According to court documents, the child’s mother has not at any time requested the foster parents be changed:

    6) Tower Hamlets council have confirmed that the temporary foster parents do speak English. According to court documents, the Family Court dealing with the case has also expressed no concerns about the foster parents’ level of English. The press simply lied about that:

    7) According to council foster care officials, the temporary foster parents did not ban Easter as stated by the tabloids. There is also no mention of this according to court documents by either the mother herself or the lawyers representing her. The press simply lied about that.

    8) There is no evidence, apart from claims by the tabloid press, that the temporary foster parents have banned crucifixes and bacon from the home. There is also no mention of this according to court documents by either the mother herself or the lawyers representing her. The press simply lied.

    9) According to court documents, it seems the child was put into temporary foster care by the police because of the mother’s alcohol and drugs problems. There was no mention of this fact by the tabloid press, presumably as it would put a question mark over the mother’s credibility and her criticism of the temporary foster parents.

    10) The foster parents have been rated very highly by independent assessors, including the child’s own independent Children’s Guardian whose job is to advocate solely for the welfare of the child:

    Those are the sad facts of the case. It is beyond disgusting that supposedly professional journalists would manipulate a tragic case involving a little child to further the political ends of their proprietors.
    The following so-called journalists are either so incompetent they got the facts wrong, or they lied. Either way, they should be sacked:

    Andrew Norfolk
    – The Times
    Fiona Parker – Mail Online
    Martin Robinson
    – Mail Online
    Jonathan Reilly – The Sun
    Cyril Dixon
    – The Express
    Allison Pearson – The Telegraph


  11. #71
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Your Worst Fears About Fox News Are Confirmed By New Study

    Everyone knows the news outlet serves as a virtual propaganda tool, but new research shows just how effective they are at it

    Fox News Channel has been recognized since its inception in 1996, when it was established by Republican operative Roger Ailes, as a right-leaning news source. But a new study published in the American Economic Review shows just how influential the channel is when it comes to changing viewers' minds, causing them to shift to the right on political issues—and even influencing election outcomes in ways that the outlet's more liberal counterparts don't.

    Researchers at Emory and Stanford universities found that watching only three minutes of Fox News coverage per week would make Democratic and centrist voters one percent more likely to vote Republican in the 2008 election.

    According to the study, this means that if Fox News hadn't existed in 2004, George W. Bush would have captured nearly four fewer percentage points, making John Kerry the popular vote winner. In 2008, Barack Obama would have won in a landslide if it weren't for Fox, capturing 60 percent of the vote, with John McCain winning 6.34 percent fewer votes.

    Notably, the research shows that Fox appears driven by its ability to shift its viewership to the right even more than it's guided by its bottom line. According to Vox, the study finds "that Fox isn't setting its ideology where it ought to, to maximize its viewership. It's much more conservative than is optimal from that perspective. But it's pretty close to the slant that would maximize its persuasive power—that would result in the largest rightward movement among viewers. CNN, by contrast, matched its political stances pretty closely to the viewer-maximizing point, showing less interest in operating as a political agent."

    CNN and MSNBC are also not as effective at shaping viewers' opinions. "Fox is substantially better at influencing Democrats than MSNBC is at influencing Republicans," said the authors of the study. While Fox was able to convince 58 percent of Democratic viewers to vote for Bush in 2000, and persuaded sizable minorities of Democrats to vote Republican in the following two elections, MSNBC did not have the same effect on conservative viewers in the same elections.

    Fox News Channel "is consistently more effective at converting viewers
    than is MSNBC which has corresponding estimated persuasion rates of just 16 percent, 0 percent, and 8 percent," said the study.

    The study confirms earlier research done after Fox was introduced in 1996, including a 2007 report from Berkeley which found "a significant effect of the introduction of Fox News on the vote share in Presidential elections between 1996 and 2000...Fox News convinced 3 to 28 percent of its viewers to vote Republican."

    The newest research confirms what many critics already suspected about Fox News: that it's pushed conservative ideals and Republican agendas since its beginning, serving as a tool used by the GOP establishment to shift viewers to the right—and even swing elections.

    The study did not analyze Fox's impact on the 2016 election, but according to a Pew Research poll taken in January, Fox News was the most-watched news source among Trump voters during the campaign, with 40 percent of his supporters relying on the channel for their news.


  12. #72
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Irresponsible and misleading reporting on Muslims is not limited to the Daily Mail


  13. #73
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Myanmar authority in attempt to draw world attention publishing fake news against Rohingya

    24 September 2017 | By Arakan Times

    Myanmar government information committee said 28 dead bodies of Hindus, eight men and 20 women buried in two pits had been found in Maungdaw in Northern Rakhine State on Sunday.

    The statement added that the deceased are out of 100 people arrested by Arakan Rohingya Salvation Army (ARSA) from Yebaw Kya village on August 25, the day the Muslim militants launched attacks on 30 police outposts, according to Commander in Chief Office.

    But, a single Hindu was neither killed by ARSA nor Myanmar security forces after 25 August. The photos of dead bodies that were shown are the corpses of Rohingyas who were killed by Myanmar armed forces in the fresh attack after 25 August.

    The faces of Hindus and Muslims look alike and so it is easy for liar, Myanmar government to claim the Muslim dead bodies as Hindus to draw the attention of the world to tarnish the image and views of Rohingyas to brand them as terrorists.

    Those are the photos of mass killings of Rohingya Muslims which the military used against the Rohingya insurgents referring the photos of dead bodies are of Hindus to blame the Rohingya community.

    Nobody should believe the statement of Myanmar military which they claim that the corpses are of Hindus, but they are really bodies of Rohingya Muslim civilians who were brutally killed by Myanmar armed forces after 25 august.

    It is a habit of Myanmar liar government to tell a lie every moment which is well known to the world, said a Rohingya Rights Acitivist.



    Why are posts by Rohingya activists getting deleted?

    23 September 2017

    A number of Rohingya activists have had their social media accounts curtailed during the recent conflict in Myanmar, leading many to question whether they have been targeted by a co-ordinated campaign.

    Shah Hossain is a prominent activist living in Saudi Arabia. He's been running a Facebook page since 2010, and was surprised when he saw that a number of his posts detailing the recent events in Myanmar's Rakhine state were being deleted.

    Much of the content included graphic depictions of violence, but Facebook's guidelines generally allow such images if they deem them to be in the public interest, rather than "shared for sadistic pleasure or to celebrate or glorify violence." Hossain says he has contacts living in Myanmar who regularly send him images and videos of the conflict unfolding there.

    "We are getting so many images, all of them are graphic. If we are not showing these graphic images to the world, what will we show?" Hossain tells BBC Trending.

    'Posts being deleted'

    Hossain is one of a number of Rohingya activists who have had accounts or videos taken down by big social networks in the wake of the conflict in the region. And the issue is not confined to Facebook. Hossain is also one of the activists who runs the YouTube channel Arakan News Agency.

    "There was nearly 60,000 subscribers and suddenly YouTube deleted that channel. That is not what we were expecting from social media. We were trying to highlight our issue but social media platforms are blocking us," Hossain says.

    After Trending contacted YouTube, the company said the channel had received several "strikes" in quick succession, which resulted in the suspension - but that they had taken the decision to reinstate it.

    The issue Hossain is trying to highlight is, to say the least, a complex one involving violence and competing narratives.

    Since last month, more than 400,000 mainly Muslim Rohingya have fled from Myanmar to neighbouring Bangladesh amid a military crackdown in Myanmar's Rakhine state, which the UN says could amount to ethnic cleansing.

    According to human rights groups, the military have been burning Rohingya villages. Yet the army says it is responding to attacks by militants and denies targeting civilians.

    Some of the posts Facebook removed from Shah Hossain's page are very graphic. One shows a group of men digging a grave for women lying lifeless on the ground. Another video shows a young boy, naked and looking disorientated, with a gash on his head and covered in what looks like ash. The men at the scene say that the boy has suffered burns after militants torched their village. BBC Trending has not been able to independently verify the authenticity of either of these videos.

    But Hossain's story is not an isolated one. And not all of the activist posts being removed are graphic.

    Nay San Lwin, a Rohingya activist based in Germany, runs a network of local activists in Rakhine state. Lwin regularly posts comments on his Facebook page in Burmese detailing what he hears is happening on the ground. Lwin says text-only posts containing allegations against the Burmese military have been taken down, along with posts including poems.

    "My colleague based in Kuala Lumpur was posting very simple news [items] in English," he says. "Those were removed by Facebook and his account was frozen for 72 hours."

    He has thousands of followers on social media, which he says also makes him a target for abuse: "They have sent me death threats because I am posting all this information on my Facebook page."

    Lwin believes the removal of the posts is part of a campaign by government or government backers to discredit Rohingya online by reporting their posts to social media companies. The allegation is difficult to prove but has also been made by human rights groups.

    "We've had reports from a number of Rohingya activists that we know and work with who have had their Facebook and Twitter accounts or their posts being deleted," says Laura Haigh, Amnesty International's Burma researcher.

    "It's actually unclear where this is coming from and why," Haigh says. "What we understand from these activists is the providers, whether it's Facebook or Twitter, are receiving a large number of complaints about their posts. There are a range of posts being removed, and a lot of it from activists who are known to be reporting on the situation in the Rakhine state."

    "It's all part of a propaganda war that's going on behind the scenes here," she says.


  14. #74
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    Anti-Rohingya Propaganda Increasingly Relying On Fake Images Of Children

    As the anti-Rohingya rhetoric on social media rises, photographs of children are being misused in the divisive propaganda.

    As the anti-Rohingya rhetoric on social media in India grows, fake narratives are being spun around photographs of children as part of a divisive propaganda.

    This is likely to get worse in the coming days as India woke up to news that Myanmar’s army had discovered a mass grave of 28 Hindus in Rakhine. The Burmese army has blamed Muslim Rohingya militants for the killings. (Read – Mass grave of 28 Hindus found in Myanmar: army)

    BOOM came across two instances in the last 24 hours where fake stories were weaved around actual photos of children. The reactions and comments on these posts show that they have been extremely effective in stirring religious bigotry.

    Ravinder Sangwan, who goes by the Twitter handle @Shanknaad and who is followed by Railways Minister Piyush Goyal, tweeted the below image of a little girl holding an infant. The image appears to be a screenshot from a BBC News video

    Sangwan claimed that the girl was 14 years old and had two children. He also claimed she was married to a 56-year old man who had six wives and 18 children.

    But Sangwan’s story is a figment of imagination. BOOM traced the screenshot to BBC News’ video – ‘In the jungle with Rohingya refugees feeling Myanmar ‘ uploaded on YouTube on September 4th.

    In the video, BBC’s correspondent Sanjoy Majumder is seen trekking alongside people fleeing Myanmar. The girl in the image can be seen at 2 minutes and 06 seconds. The girl is not mentioned in the clip proving that the backstory given to her by social media is fake.

    We found the exact same fabricated story on a right-wing Facebook page called ‘India Rising’.

    As India’s Supreme Court hears a petition challenging the government’s decision to deport 40,000 Rohingyas living illegally in India, some nationalists are leaving nothing to chance and are turning out a near constant drip of vitriol.

    Advocate Prashant P. Umrao tried to pass off the image of a sick child in Brazil as that of a pregnant Rohingya refugee girl at a UN clinic.

    A video where Sandy speaks in Portuguese about wanting to meet Brazilian actor, singer, dancer and TV presenter Rodrigo Faro proves that the child has no connection to Myanmar.

    It’s not just Hindu or Buddhists nationalists who are guilty of using fake images online to rally support.

    The fresh outbreak of violence in Rakhine since August 25th has sparked a steady stream of inflammatory but nevertheless fake images from both sides that are muddying public opinion about the conflict.


    Modi first leader in free world to run an army of trolls: Congress

    Party spokesman Ajoy Kumar claimed that the rise of Modi as the Prime Minister is "directly linked with exponential rise of abuse and hate-mongering on digital media."

    Faced with an insistent barrage of attacks from Narendra Modi supporters on social media, Congress on Wednesday accused the Prime Minister of being the “first leader in the free world to run an army of trolls”. Party spokesman Ajoy Kumar claimed that the rise of Modi as the Prime Minister is “directly linked with exponential rise of abuse and hate-mongering on digital media.”

    Given the low entry barrier, relatively hidden identity and zero accountability, creating and propagating fake news and attacking individuals based on race, gender, religion, region and caste has been the “modus operandi” of BJP, he alleged.

    “It is unprecedented that Prime Minister of the country follows, meets and actively encourages such trolls,”
    he claimed. Sadhvi Khosla, a former Modi supporter, has recently “exposed” these scandalous practices to a noted journalist.

    “Shockingly, the troll army are now senselessly attacking Khosla and the journalist,” said Kumar at the AICC briefing showing video clips of the trolls and detailing how some businessmen were active in this campaign from the beginning.

    He claimed that some of these scandalous practices to “berate, humiliate and threaten” are by identifying people, who have written anything criticising Modi, and attack them, bully them, threaten them with a view to silence their voice into submission.

    Citing an instance, he alleged that morphed and vulgar pictures of Nandana Sen, daughter of Amartya Sen were circulated over social media only because of criticism of the Prime Minister by the Noble laurete.

    “This troll army did not even spare the son of former Union Minister Arun Shourie, who is challenged by Cerebral Palsy, only because Shourie dared to criticise Modi,” he added.

    Political activists criticising Modi and his policies have suffered the worst kind of lewd, dirty and filthy abuse and treatment online, Kumar claimed.

    He said he wanted the Prime Minister to tell as to who are these trolling individuals and organisations whom he “hosts, follows, encourages and protects?”

    “Why does Modi act as the benefactor, protector, nurturer of these hate mongers and misogynists?” he said, adding whether the Prime Minister would show courage of conviction to constitute a special committee under judicial supervision to identify and punish such scandalous troll army involved solely in suppression of opinion and indulging, abuse, hate, communal polarisation, threats and pushing morphed and scandalous content.


  15. #75
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    CNN LIES: Lack of reporting the whole story about Ahed Tamimi!

    CNN'S report about Ahed Tamimi completely omitted the fact that an hour before the filmed slapping incident, Israeli soldiers had shot Ahed's young cousin in the face. The bullet had entered the boy's face below his nose, breaking his jaw and then lodging in his skull. According to a witness, "The blood was pouring from his face like a fountain." Ahed was responding to this shooting.

    CNN reporter Oren Liebermann also omitted other significants facts, including:

    • Israeli settlers who have slapped and assaulted Israeli soldiers are rarely even detained. For example, after Yifat Alkobi slapped a soldier, the settler was released on bail the same day and allowed to return home. The settler had previously been convicted five times but was not jailed once. A writer in Haa'retz reports that the difference is "because one is Jewish, the other Palestinian."
    • The combat-armed Israeli soldiers were invading the Tamimi property, which Israeli forces had previously tear-gassed.
    • The earlier video of Ahed that they mention but don't show, was of her at 11, demanding information about her brother who had been taken by Israeli soldiers, and ends with a mob soldiers chasing and arresting a foreign journalist.
    • A previous video of Ahed, not mentioned, was of her at 14 stopping Israeli soldiers from forcibly taking away her little brother, who had a broken arm.
    • Ahed and her family are resisting Israel's confiscation of their land.
    • Two days before the CNN report, Israeli forces had killed another Tamimi teen, with a bullet to his neck.
    • When Ahed was 10, Israeli soldiers killed her cousin; when she was 11 they killed her uncle; when she was 13 they shot her mother in the leg – she was on crutches for two years.

    Perhaps CNN should disclose the fact that their correspondent, Oren Liebermann, is an Israeli citizen.

    We suggest Liebermann and CNN follow the example of Israeli journalist Gideon Levy, and recommend that they read Levy's recent Ha'aretz report about Ahed Tamimi (also posted here).

  16. #76
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    UK Press publishing 'consistent stream' of inaccurate stories about Muslims

    UK media organisations have made string of corrections and retractions as result of one man’s campaign for fair coverage

    British media organisations have been forced to make a string of corrections and retractions over recent months relating to coverage of Muslims following routine monitoring.

    Miqdaad Versi, an assistant general secretary of the Muslim Council of Britain, has undertaken a personal project to track articles about Islam and Muslims in order to spot misrepresentations and inaccuracies.

    He has secured almost 20 corrections and retractions, and a further 20 complaints are being examined by the press regulator, Ipso. Several complaints have been rejected.

    Among the published corrections was a story published on the Sun website last week, originally headlined: “SUPERMARKET TERROR: Gunman ‘screaming Allahu Akbar’ opens fire in Spanish supermarket while ‘carrying bag filled with petrol and gunpowder’.”

    After Versi complained, the headline was changed to “SUPERMARKET HORROR: Gunman opens fire in Spanish supermarket while ‘carrying bag filled with petrol and gunpowder’.”

    The corrected text included a denial by local police and a spokesperson for the supermarket chain that the suspect had shouted “Allahu Akbar”.The Sun appended an apology to the story. Neither the Mail nor the Express corrected similar headlines.

    Another was a story published on Mail Online suggesting the murder of a Muslim mother had been motivated by religion. The original headline said: “Mother of four stabbed to death while her family were at a funeral ‘may have been murdered in Islamic honour killing’.”

    Versi complained to the news organisation, saying “honour killings” were rooted in culture not religion. Mail Online amended its headline to: “Mother of four stabbed to death while her family were at a funeral ‘may have been murdered in honour killing’”, and added a footnote stating: “An earlier version of this article said that police were investigating whether Ms Khan may have been murdered in an ‘Islamic honour killing’. We are happy to make clear that Islam as a religion does not support so-called ‘honour killings’.”

    He also complained to Ipso, which ruled that the phrase “Islamic honour killing” suggested that “the killing had been motivated by Islam, when there was no basis for saying that religion had played a role in this killing”.

    The Express corrected a headline claiming religious groups could ban the new £5 note because the Bank of England could not promise they were halal. The new version read: “New £5 could be BANNED by religious groups as Bank CAN’T promise what note is made of.” A correction appended to the story said: “Whilst the article quoted concerns of Hindu faith leaders in fact it did not refer to other faith leaders of the Muslim, Jewish or Buddhist communities. The use of the word ‘Halal’ in the headline was incorrect given the context of the article.”

    Versi said: “Journalism plays a vital role in our democracy and the brilliant work by many journalists is being tarred by this consistent stream of negative and inaccurate reporting about Muslims.

    “Newspaper editors need to seriously consider whether such a large number of inaccuracies on this one issue is in line with the basic standards of professional standards that they claim to adhere to, or whether it is indicative of the prioritisation of click-baiting over accuracy in the case of serial offenders. This has real-life consequences as far-right extremists share such false stories, leading to rising hostility towards Muslims.”

    Ipso should consider stronger penalties for such inaccuracies, particularly for serial offenders, he added. “There needs to be a stronger deterrent to reporting that fails to meet the highest professional standards that members of the press subscribing to Ipso have undertaken to maintain.”

    A study by Cambridge University last year found that the focus on “negative narratives” in media reporting about Muslims in the UK was contributing to an atmosphere of rising hostility.


  17. #77
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    British newspapers accused of publishing inaccurate stories about Muslims

    British media outlets have been accused of publishing a “consistent stream” of inaccurate stories about Muslims after numerous national newspapers were forced to make more than 20 corrections in recent months, The Guardian reports.

    Miqdaad Versi, the assistant general secretary of the Muslim Council of Britain, has undertaken a personal project to monitor news articles about Islam and Muslims in order to identify inaccuracies and misrepresentations.

    He has successfully worked on more than 20 corrections and retractions, and a further 20 complaints are being examined by the press regulator, IPSO.

    However, several complaints have been rejected.

    Among the published corrections was a story published on The Sun website last week, initially headlined: “SUPERMARKET TERROR: Gunman ‘screaming Allahu Akbar’ opens fire in Spanish supermarket while ‘carrying bag filled with petrol and gunpowder’.”

    After Mr Versi filed a complaint, the headline was amended to “SUPERMARKET HORROR: Gunman opens fire in Spanish supermarket while ‘carrying bag filled with petrol and gunpowder’.”

    The corrected text included a denial by local police and a spokesperson for the supermarket chain that the suspect had shouted “Allahu Akbar”.

    The Sun issued an apology for the story.

    However, neither The Mail nor the Daily Express their headlines for the same story.

    Another inaccurate story published on Mail Online suggested the murder of a Muslim mother had been motivated by Islam.

    The original headline read: ‘Mother of four stabbed to death while her family were at a funeral ‘may have been murdered in Islamic honour killing.’

    Mr Versi complained to the newspapers, stating that “honour killings” were rooted in culture not religion.

    The Mail Online amended their headline to: ‘Mother of four stabbed to death while her family were at a funeral ‘may have been murdered in honour killing’, and added a footnote stating: “An earlier version of this article said that police were investigating whether Ms Khan may have been murdered in an ‘Islamic honour killing’. We are happy to make clear that Islam as a religion does not support so-called ‘honour killings”.

    A study by Cambridge University in 2017 found that the focus on “negative narratives” in the British media about Islam and Muslims was contributing to an atmosphere of rising Islamophobia.


  18. #78
    Member Array
    Join Date
    Jan 2007


    NBC's Erdoğan escape claim during coup attempt deserves top fake news award, Assange says

    WikiLeaks founder Julian Assange on Thursday pointed out the fake news regarding defeated coup in Turkey was not mentioned in U.S. President Donald Trump's self-proclaimed "Fake News Awards".

    "The most serious case of recent fake news is not on Trump's #FakeNewsAwards list. NBC substantially assisted the military coup in Turkey which killed hundreds," Assange wrote on his official Twitter account.

    Gülenist Terror Group (FETÖ) and its U.S.-based leader Fetullah Gulen orchestrated the defeated coup on July 15, 2016, which left 250 people martyred and nearly 2,200 others injured.

    Ankara accuses FETÖ of being behind a long-running campaign to overthrow the state through the infiltration of Turkish institutions, particularly the military, police, and judiciary.

    On Wednesday, Trump gave top three positions to the New York Times, ABC and CNN.

    "NBC falsely reported, citing a 'senior U.S. military source', that Erdoğan had fled the country", the WikiLeaks founder said.

    Kyle Griffin, an NBC News producer, had tweeted a fabricated claim that Turkish President Recep Tayyip Erdoğan fled the country to request asylum in Germany, during the failed coup.


  19. #79

  20. #80


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts